WeCreativez WhatsApp Support
Our support team is here for you. Please ask us what\'s on your mind.
Hello, how can we help you?

info@turkeydentalworld.com

Appointment

Çene Kapanış Bozuklukları

Çene Kapanış Bozuklukları ve Ortodonti
Çene Kapanış : Çene Kapanma Sorunları birçok kişinin ortak problemidir. Genelde belirtileri arka veya ön dişlerde yemek yerken zorlanma ile başlar. Aynı zamanda çiğnemede sorunlar ile devam eden bu süreçte, sıkıntılar tedavi olmadıkça büyür ve tedavisi daha zor hale gelebilir.

Asimetrik Çene Kapanma Sorunu
Tam olarak çenenin kapanmaması ve dişlerin birbiri ile örtüşmemesi bu sorunun temek belirtileri arasında yer alır. Böyle durumlarda genelde dişlerde çarpıklık ve bozukluklar olacaktır. Bu durum ise bir ortodonti tedavisini gerektiriyor. Her zaman diş teli takılması gerekmeyebilir. Ama bilinmelidir ki bu tedavi edilmez ise, daha ciddi sorunlar ağız içinde oluşabilir.

Çocuklarda çene kapanma sorunları
Çocuklarda ortodontik tedaviler aslında biraz daha kolay olmaktadır. Bunun nedeni ise açıktır. Gelişim sürecinde olan çocuklarda kemik yapısı daha taze ve tedavi için daha rahat cevap verecek şekilde olmasıdır. Bu yüzden üzerinde yapılan oynamalar daha kolay ve başarılı olmaktadır. Yetişkinlerde ise durum biraz daha farklı olabilir. Bu yüzden yetişkinlerde çene kapanma sorunlarında veya diş teli tedavilerinde daha geniş analiz gerekmektedir.

Çene kapanış bozuklukları konuşmayı engeller mi
Çene kapanmalarında ki proble yemek yemeği doğrudan etkiler. Ön veya arka dişler ile çiğneme sorunu bunu takip eder. Aynı zamanda çene sorunları konuşmayı da etkiler. Her ortodonti hastasında bu görülmese de, genelde konuşma sorunları dişlerde ki bozukluk ve çarpıklık veya çene yapısında ki yapısal sorunlardan meydana gelir. En güzel analiz yöntemi ise, bir ortodonti uzmanına giderek muayene olmaktır.